Leerzame avond bij jeugd in Sumar

Op vrijdag 11 maart zijn we als Amnesty groep Garyp naar Suameer geweest om daar met de jeugd te praten over Amnesty. We waren uitgenodigd door PKN jeugdwerk van Suameer. Het bleek dat de jeugd niet zoveel wist over Amnesty International, dus na wat algemene uitleg over Amnesty hebben we een leuke kwis gedaan. De jeugd kon de vragen beantwoorden door naar de juiste plek in de zaal te lopen. Had je de vraag niet dan viel je af, zo bleef er dan uiteindelijk 1 iemand over die alle vragen goed had. We hebben meerdere rondes kunnen doen,  over discriminatie, over het werk van Amnesty en kinderarbeid. De jeugd was enthousiast en deed goed mee.
Aan het eind mocht een actie natuurlijk niet ontbreken en hebben we nog een groetenkaart geschreven voor de 20-jarige student Mahmoud Husse. In januari 2014 nam hij deel aan een protest tegen de Moslimbroederschap en het militataire regime in Egypte (Caïro). Onderweg naar huis werd hij opgepakt door de politie, omdat hij een t-shirt droeg met het logo van een antimartelcampagne droeg.

We hebben in totaal 13 groetenkaarten voor hem geschreven.
Als Amnesty Garyp kijken we terug op een leuke leerzame avond.