Clubavond over discriminatie

9 februari zijn we als Amnesty Garyp aanwezig geweest bij de clubavond.

Samen hebben we gesproken over het werk van Amnesty. Voor de kinderen was het niet de eerste keer dat ze van Amnesty International hadden gehoord. Antwoorden als het schrijven van brieven voor mensen die onterecht in de gevangenis zitten aan de regering van het land en het opkomen van de mensenrechten, gaven de kinderen op de vraag wat het werk van Amnesty was.

De avond stond in het teken van discriminatie. We hebben kinderen laten zien dat discriminatie door kleine vooroordelen kan ontstaan. Daarna hebben ze verschillende casussen uitgespeeld waarin discriminatie naar voren kwam. Onder andere over een meisje van Turkse komaf die een hoofddoek draagt. Zij mocht van de eigenaar van een apotheek geen stage lopen in de apotheek vanwege haar hoofddoek. De reden hiervoor was dat het dragen van een hoofddoek de klanten zouden afschrikken.

Ten slot hebben ze de 30 mensenrechten bekeken. Diegene die zij het belangrijkst vonden mochten ze op een papier schrijven.