Amnesty Garyp aanwezig op Herfstfair

Op 14 november 2014 zullen we als Amnesty Garyp aanwezig zijn op de herfstfair. Tijdens deze fair kunt u vele kerstproducten met hoge korting kopen bij onze stand. Ook zal er een leuke actie zijn waar zowel jong als oud wat kan winnen!

Naast dat u leuke producten kunt kopen staan we er natuurlijk ook met een actie. Dit keer kunt u een petitielijst ondertekenen.

Hieronder kunt u lezen waarvoor;

Jaarlijks worden miljoenen mensen door oorlogen, vervolging en armoede gedwongen hun huis en land te verlaten. Slechts een klein deel van hen zoekt toevlucht en een beter leven in de Europese Unie. Maar de EU-landen doen steeds meer om deze mensen buiten de grenzen te houden. Daardoor wordt de oversteek alleen maar gevaarlijker.
Amnesty verzamelt handtekeningen om de Europese leiders, onder wie premier Rutte en staatssecretaris Teeven op te roepen om mensenlevens te redden. We vragen om met alle EU-landen gezamenlijk de zoek- en reddingsoperaties op zee uit te breiden en om meer veilige en legale routes naar Europa te bieden voor mensen die op de vlucht zijn voor conflicten en vervolging.