€800,- voor Chococo Radio

Zaterdag 5 oktober heeft Aafke Koopmans namens Amnesty Garyp een waardecheque van maar liefst €800,- overhandigd aan Margriet Tolsma. Dit bedrag heeft Amnesty Garyp ingezameld door een boekenmarkt te organiseren in Garyp.

De €800,- wordt overgemaakt naar Chicoco Radio. Chicoco Radio is een drijvend radiostation dat zich in Nigeria inzet voor de vrijheid van meningsuiting. voor meer informatie hierover kijk op https://www.amnesty.nl/chicoco

Zaterdag 5 oktober hadden we een regiomiddag voor de Amnesty vrijwillgers uit Friesland, Groningen en Drenthe. We kregen een film te zien met behaalde resultaten van Amnesty afgelopen jaar, hadden een gastspreker; Kris van der Veen. Kris sprak over de anti-homowetgeving in Rusland en zijn ervaring aldaar.

Na deze boeiende lezing konden we met hem, Cherry Prins ((Rusland deskundige en regiocoördinator Amnesty International) en Anna Ravve (Rusland deskundige en freelance journalist) in gesprek over de gebeurtenissen in Rusland, de regelgeving en over Poetin. De middag hebben we gezellig afgesloten met een borrel.

Tijdens deze middag heeft Aafke €800,- euro, binnengehaald tijdens de boekenmarkt van 1 juni 2013, mogen overhandigd aan Amnesty International.