Braderie in Earnewâld

Net als in de afgelopen jaren was Amnesty Garyp ook dit jaar met een stand aanwezig op de braderie van Earnewâld. Met dank aan een groep enthousiaste vrijwilligers verliep deze dag uitstekend.

Zoals inmiddels gebruikelijk is in Earnewâld, zamelden we handtekeningen in voor een actie van Amnesty International. De actie van dit jaar was  ‘Poetin, stop Assad!’ waarmee de Russische president Poetin wordt opgeroepen zijn verantwoordelijkheid te nemen en zijn invloed te gebruiken om een einde te maken aan het verschrikkelijke geweld in Syrië. Omdat Syrië dit jaar veel in het nieuws is, wisten de meeste bezoekers van de braderie van deze situatie af, waar wij erg blij mee waren. In totaal hebben we 570 handtekeningen opgehaald. Een geweldig resultaat!

Nieuw bij de Amnesty stand was dat mensen ook tweedehands boeken konden kopen. Deze boeken bleven vorig jaar over bij de boekenmarkt die Amnesty Garyp toen organiseerde en konden nu alsnog een nieuwe eigenaar vinden. Vooral doordat de braderie altijd volop wordt bezocht door vakantiegangers, was de verkoop een succes en zeker voor herhaling vatbaar!