Succesvolle braderie in Earnewâld

Net als voorgaande jaren was Amnesty Garyp ook dit jaar aanwezig op de braderie van Earnewâld. Aanvankelijk leek het nog lastig te worden voldoende vrijwilligers te vinden, maar uiteindelijk slaagden we er toch in voldoende enthousiaste vrijwilligers in te schakelen. Dankzij hen werd het wederom een succesvolle braderie in Earnewâld.

Bijzonder is dat Amnesty Garyp zo langzamerhand een vaste plaats op de braderie heeft gekregen (tegenover het VVV) en veel mensen ons steevast weten te vinden. Ons belangrijkste streven in Earnewâld was zoveel mogelijk handtekeningen binnen te halen. En dat is gelukt. We haalden maar liefst 670 handtekeningen op voor de Chinese Nobelprijswinnaar Liu Xiaobo. De actie kreeg veel bekendheid in de media en dat was op de braderie duidelijk te merken.

Helaas zit Liu tot op heden nog steeds vast en heeft zijn vrouw Liu Xia nog altijd huisarrest. De acties voor de Nobelprijswinnaar en zijn vrouw gaan dus door.